COVID-19 UPDATE

D. 19. december 2021

Så ramte restriktionerne desværre igen idrætssporten. Det betyder at alt badmintonspil aflyses fra d.d. indtil d. 5. januar. Hvis der ikke kommer yderligere restriktioner, regner vi med at genoptage badmintontræningerne igen d. 5. januar.

For yderligere oplysninger læs nedenstående fra DIF og DGI:

Fredag den 17. december meldte Kulturministeriet en række corona-​restriktioner og anbefalinger ud, som også berører idrætten.
Ministeriet kommer blandt andet med en opfordring om, at idrætsforeningerne aflyser deres indendørs aktiviteter (ikke udendørs) i juleferien. Det vil sige fra søndag den 19. december klokken 08.00 og indtil den 5. januar, hvor planen er, at børnene igen begynder i skole.

DIF og DGI har hele vejen igennem corona-​krisen opfordret sine foreninger at følge de anbefalinger, som kommer fra myndighederne, og det gør de to organisationer også denne gang. Det er DIF og DGI’s klare forventning, at de indendørs idrætsaktiviteter kan genoptages den 5. januar.

D. 26. april 2020

Hvor var det dog dejligt at se så mange glade unge mennesker i hallen igen i onsdags. Vi er alle i Bestyrelsen, så glade for, at det igen bliver muligt at spille badminton, dog gælder der fortsat en del restriktioner, som vi er nødt til at understrege, da det er vigtigt, at de bliver håndhævet, for at gøre det muligt at spille i Aars Badmintonklub.

For ungdomsspillere under 18 år gælder følgende retningslinjer:

- Alle bedes klæde om hjemmefra

- Spillerene bedes spritte hænder løbende under træningen

- Det anbefales at spillere og trænere så vidt muligt holder afstand

- Ved opsætning og nedtagning af net og stolper benyttes engangshandsker

- Forældre må ikke opholde sig i hallen under træningen. Det er en ny regel fra Regeringens side, som skal overholdes, for at træningen kan fortsætte

- Der er ingen krav om coronapas

- Man skal bære mundbind før og efter endt træning

- Der må max være 25 spillere i hallen

For motionister, veteraner og seniorer gælder følgende, når de må begynde at spille fra d. 10. maj.:

- Alle bedes klæde om hjemmefra

- Det anbefales at spillere så vidt muligt holder afstand

- Ved opsætning og nedtagning af net og stolper benyttes engangshandsker

- Der er krav om coronapas, enten i form af at man er færdig vaccineret eller at man har en negativ coronatest, som er 72 timer gammel. Coronapasset fremvises til et Bestyrelsesmedlem inden man får adgang til hallen.

- Man skal bære mundbind før og efter endt træning

- Der gælder de samme krav om at benytte bestemte indgange og baner, som i efteråret, så der max er 10 spillere i hver sin ende af hallen

Der er i øvrigt opsat håndsprit ved indgangen til Østermarkhallen, som anvendes ved ankomst til hallen.

Kontakt endelig Bestyrelsen på mail, ved tvivlsspørgsmål.

Mail: info@aarsbadmintonklub.dk

D. 14. april 2020

Endelig ser alt lidt lysere ud og muligheden for at komme til at spille badminton igen nærmer sig
🤩

I følge genåbningsplanen må unge under 18 år begynde at spille badminton d. 21. april. Bestyrelsen har i den forbindelse besluttet at forlænge sæson for ungdommen indtil sommerferien, som kompensation for manglende træning.
Vi vil derfor gerne have en tilbagemelding fra ungdomsspillerne ift. om de ønsker at tage i mod tilbuddet, om at fortsætte med at træne frem til sommerferien, så vi sikre os, at det er muligt at afholde træningerne.
Så hiv fat I jeres kammerater og medspillere, så I er klar til at spille igen fra d. 21. april 🏸🏸
I forhold til spillere over 18 år foreskriver genåbningsplanen, at de kan begynde at spille badminton igen d. 6. maj. Dette forudsætter dog, at man har en negativ coronatest. Vi håber dog, at kravene kan nå at ændre inden da, da vi som bestyrelsen ikke har lyst eller mulighed for at skulle administrere og tjekke op på, om alle har negative tests med i hallen.
Skulle vi være så heldige at reglerne laves om, har vi booket hallen frem til den nye sæson, så det bliver muligt at spille hen over sommerferien, som kompensation. I hører selvfølgelig nærmere herom, når vi nærmer os.
//Bestyrelsen